GRUPA WIEKOWA 3-4 LATA
Kapucynki
Zajęcia gimnastyki sportowej dla dzieci w wieku od 3 do 4 lat, dostosowane są do wieku i umiejętności gimnastycznych naszych smyków. Metodyka tych treningów pomaga dziecku w rozwijaniu kontroli nad ciałem, siły i elastyczności, a wszystko to podczas zabawy i zaciśnianiu więzi pracując w zespole.
Zajęcia gimnastyki akrobatycznej dla dzieci w wieku od 5 do 6 lat, dostosowane są do wieku i umiejętności gimnastycznych naszych smyków. Tutaj trener podczas ćwiczeń rzuca wyzwania każdemu smykowi na jego indywidualnym poziomie. Omawiane są kluczowe umiejętności życiowe, takie jak nauka przestrzegania rutyny oraz promowany jest zdrowy rozwój.
GRUPA WIEKOWA 5-6 LAT
Tamarynki
Rozwój motoryczny
Wspomagamy rozwijaniu zdolności motorycznych, takich jak równowaga, koordynacja, siła mięśniowa i elastyczność.
Rozwijanie umiejętności ruchowych
To świetny sposób na naukę podstawowych umiejętności ruchowych, takich jak chodzenie na palcach, skakanie, bieganie, przeskakiwanie i balansowanie.
Budowanie pewności siebie
Pokonywanie prostych przeszkód i wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych pomaga dzieciom budować pewność siebie i poczucie osiągniętego celu.
Przyjaciele i zabawa
Gimnastyka to doskonała okazja do zabawy z rówieśnikami i budowanie przyjaźni.
POKAZOWE VIDEO Z ZAJĘĆ
Smyki i ich akrobatyki
Praca w zespole
Cheerleading to sport drużynowy, który uczy dzieci współpracy i pracy zespołowej. Dziewczynki uczą się razem wykonywać układy i choreografie.
Zasady zdrowego rywalizowania
Cheerleading uczą dzieci rywalizacji w duchu fair play i poszanowania innych zawodników.
Zdolności komunikacyjne i wyrażanie emocji
Dziewczynki uczą się komunikować z innymi cheerleaderkami, trenerami i kibicami, mogą wyrażać emocje i entuzjazm podczas występów, co pomaga w rozwijaniu umiejętności komunikacji niewerbalnej.
Przyjemność z aktywności
Najważniejsze jest to, że cheerleading może być dla dziewczynek źródłem radości i przyjemności z aktywności fizycznej.
GRUPA WIEKOWA 7-9 LAT
Cheer-ka
Udział w cheerleadingu może mieć wiele pozytywnych aspektów dla dziewczynek. Daje im możliwość wyrażania siebie i swojej kreatywności podczas wykonywania układów i tańca. Regularne treningi i przygotowania do występów wymagają dyscypliny i samodyscypliny, co może być cenną umiejętnością w życiu codziennym.
Nauka wykonywania salta w powietrzu (zwana także saltem do przodu lub do tyłu) może mieć wiele pozytywnych aspektów dla dzieci, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychologicznym. Warto jednak pamiętać, że nauka robienia salt to proces, który wymaga czasu, bezpieczeństwa i odpowiedniego nadzoru instruktora. Dzieci powinny zaczynać od podstawowych umiejętności akrobatycznych i stopniowo rozwijać swoje zdolności, zanim podejmą się bardziej zaawansowanych technik, takich jak salt w powietrzu. Bezpieczeństwo i nadzór instruktora są kluczowe podczas nauki tej umiejętności.
GRUPA WIEKOWA 7-9 LAT
Saltoboss
Rozwijanie umiejętności koordynacji
Salto to skomplikowany ruch, który wymaga precyzyjnej koordynacji między różnymi partiami ciała, co pomaga w rozwoju umiejętności koordynacji ruchowej.
Wzmacnianie mięśni
Salto wymaga użycia mięśni nóg, ramion i brzucha, co może przyczynić się do ich wzmacniania.
Budowanie pewności siebie:
Pokonanie strachu przed wykonywaniem salt i osiąganie sukcesów w tej umiejętności może pomóc w budowaniu pewności siebie u dzieci.
Zdolność do zawodów sportowych
Dzieci, które opanują umiejętność wykonywania salt, mogą rozważyć uczestnictwo w zawodach sportowych, takich jak gimnastyka artystyczna lub skoki do wody.
Przebieg zajęć
Rozgrzewka
Przez pierwsze 10 minut zajęć dzieci przechodzą rozgrzewkę i ćwiczenia rozciągające.
Trening
Następne 25 minut składa się z ustrukturyzowanego planu autorskiego, gdzie poprzez tory przeszkód, stacje do zaliczenia, wykonywanie układów i tańca - dzieci pod bacznym okiem trenera, w wesoły i bezpieczny sposób zapoznawane są ze szczegółowymi technikami gimnastycznymi, technikami robienia salt oraz z radością jaką przynosi sportowe kibicowanie.
Stacja Huraa
Ostatnie 10 minut zajęć obejmuje ćwiczenia relaksacyjne i tzw. “Stacja Huraa”, w ramach której trenerzy wyrażają uznanie dla ciężkiej pracy dzieci.